.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف ۱۰۰ هزار قطعه لوازم یدکی تقلبی/دستگیری زن و شوهر کلاهبردار
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از کشف ۱۰۰ هزار قطعه لوازم یدکی تقلبی خودرو در محله نعمت آباد خبر داد و گفت: در این ارتباط ۲ نفر دستگیر شدند.
کشف ۱۰۰ هزار قطعه لوازم یدکی تقلبی/دستگیری زن و شوهر کلاهبردار

سرهنگ علی قاسم‌پور روز پنجشنبه اظهار کرد: روز گذشته (۱۱ بهمن) تیم عملیات کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد با رصد اطلاعاتی، یک کارگاه غیرمجاز در آدرس اتوبان شهید سعیدی که اقدام به تولید قطعات تقلبی خودرو با استفاده از ضایعات با پوشش کالای نو شرکتی را با برندهای مختلف بسته بندی و در سطح شهر تهران به فروش می‌رساند، شناسایی کردند.

 

وی افزود: ماموران پلیس از هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام و ضمن بازدید و کارشناسی توسط نماینده وزارت صمت، مشخص شد قطعات خودرو موجود در این انباری به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال، تقلبی است.

 

به گفته وی، افراد سودجو با راه اندازی خط تولید قصد توزیع این قطعات را در بازار داشتند که قبل از هر گونه اقدامی با هوشیاری و رصد مامورین کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد شناسایی و این مکان پلمب شد.

 

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه این قطعات تقلبی علاوه برآسیب رساندن به خودرو باعث به خطر انداختن جان شهروندان می‌شود، ادامه داد: ۲ نفر از افراد متخلف و مرتبط پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

دستگیری زن و شوهر کلاهبردار تابلو فرش‌های قیمتی

 

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی پایتخت از شناسایی و دستگیری دو متهم (زن و شوهر) که در پوشش فروش تابلو فرش‌های قیمتی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

 

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: یکی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق درج آگهی در سایت‌های واسط فروش اجناس اقدام به کلاهبرداری از او کرده‌اند.

 

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۲۰ نفر در روند رسیدگی این پرونده، ادامه داد: شکایت‌کنندگان در اظهارات خود گفتند در سایت دیوار یک آگهی تابلوفرش‌های قیمتی مشاهده کردند که بعلت تغییر شغل و نیاز فوری به پول تابلوها را با قیمت بسیار مناسب به حراج گذاشته بود.

 

آنها بلافاصله با شماره‌ای که در آگهی درج شده بود تماس گرفته و فروشنده که خانمی خوش صحبت بوده خریداران را متقاعد به واریز بیعانه می‌کرده و در نهایت بعد از واریز وجه دیگر پاسخ آنها را نمی‌داده است.

 

سرهنگ معظمی گودرزی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و سایبری، متهمین که یک زن و شوهر بودند شناسایی و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق غرب تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

 

وی با اشاره به اینکه متهمین این پرونده در مجموع بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، افزود: متهمین پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشتند با درج آگهی در سایت‌های مختلف از جمله دیوار و شیپور به بهانه فروش تابلو فرش با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت بیعانه می‌کردیم و پس از آن دیگر جوابگوی تلفن شان نبودیم.

 

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه واریز بیعانه و رسید جعلی از شایع ترین کلاهبرداری‌های سایت‌های آگهی محور است به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا مبلغی به عنوان بیعانه و یا پیش پرداخت برای شخص آگهی دهنده واریز نکنند.

 

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: در صورتی که کالایی را برای فروش در این سایت‌ها قرار دادید حتما حساب خود را بررسی کنید و مراقب باشید با ارائه رسید جعلی از شما سرقت نکنند، در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری و یا ‌سایت پلیس فتا گزارش کنید.

 

دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه‌ای در حوالی میدان ونک

 

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت هم از دستگیری ۲ مرد جوان که با موتورسیکلت پلاک مخدوش اقدام به موبایل قاپی می‌کردند، خبر داد و گفت: متهمان به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.

 

سرهنگ کیومرث حسنوند افزود: روز سه‌شنبه دهم بهمن ماه ماموران عملیات کلانتری ۱۴۵ ونک در حال گشت زنی در محدوده خیابان ولیعصر به یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین و پلاک مخدوش که عابرین پیاده را زاغ زنی می‌کردند، مشکوک و نفرات را تحت مراقبت ویژه پلیسی قرار دادند.

 

وی اظهار کرد: متهمان در همین حین به سمت شهروندی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود مراجعه و تلفن همراه او را ربوده و بسرعت از محل متواری شدند.

 

این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: ماموران کلانتری ۱۴۵ ونک وارد عمل شده و با ایجاد طرح مهار موتورسیکلت متهمان متوقف شد.

 

سرهنگ حسنوند ادامه داد: متهمان برای فرار به ماموران حمله ور شده که با هوشمندی ماموران هر ۲ متهم زمینگیر و دستگیر شدند و از آنها ۲ دستگاه تلفن همراه سرقتی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

 

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران افزود: با انتقال متهمان به مقر پلیس مشخص شد متهمان دارای سوابق متعدد در امر سرقت بوده و متهمان به جرم خود مبنی بر سرقت تلفن همراه و ۱۰ فقره زورگیری مشابه با همکاری یکدیگر معترف شدند و تاکنون سه نفر از شکات این پرونده شناسایی شده‌اند، متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

 

دستگیری زورگیر محله پاسداران

 

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری مرد جوان که با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری می‌کرد، خبر داد.

 

سرهنگ امیر هوشنگ امیری گفت: هفتم بهمن ماه جاری ماموران عملیات کلانتری ۱۰۲ پاسداران در حال گشت زنی در محدوده خیابان گلستان بودند که گزارشی شامل زورگیری با سلاح سرد بدست آنها رسید.

 

وی افزود: ماموران پلیس با بررسی تصاویر ثبت شده دوربین‌های مداربسته محل هویت متهم که از سارقان سابقه دار بود شناسایی کردند.

 

وی اضافه کرد: با اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی ماموران کلانتری و استفاده از روش‌های علمی و شگردهای پلیسی موفق به کشف مخفیگاه متهم شدند.

 

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: ماموران با اخذ مجوز قضایی وارد مخفیگاه متهم شده و در یک عملیات غافلگیر کننده موفق به دستگیری متهم و کشف سه قبضه سلاح سرد و ۲ دستگاه تلفن همراه سرقتی شدند.

 

سرهنگ امیری یادآور شد: با انتقال متهم به مقر پلیس مشخص شد و متهم دارای سابقه در امر سرقت است که در این خصوص شناسایی مالباختگان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و متهم بهمراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.